پاسخ به چند شبهه درباره‌ی کربلا :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

پاسخ به چند شبهه درباره‌ی کربلا

سه شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۳۱ ق.ظ
سلام
مدت‌ها پیش -وقتی که بازار وبلاگ‌نویسی داغ بود- شبهاتی درباره‌ی برخی وقایع کربلا و همچنین چند روایت با موضوع حسنین علیهم‌السلام در فضای مجازی منتشر شد که همان‌موقع پاسخ‌های لازم به این شبهات داده شد. کسی که در واقع در ذهنش شبهه‌ای بود و آن را مطرح کرده بود پاسخ خود را به خوبی گرفت، اما کسانی که به اصطلاح خودشان را به خواب زده بودند -و می‌دانیم آدمی که خود را به خواب زده را نمی‌توان بیدار کرد- دوباره همان شبهات قدیمی را در قالبی جدید مطرح و نشر دادند. منظورم از قالب جدید عوض‌کردن ظاهر شبهات و سوالات و ایرادات‌شان نیست بلکه با توجه به امکانات جدید در دنیای آی‌تی  مثل شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای موبایلی و... شکل ارائه‌ی این شبهات را به روز کردند.
چند روز پیش یکی از دوستانم یکی از این مجموعه‌شبهات را که در قالب یک کلیپ تصویری منتشر شده بود را برای بنده فرستاد و گفت: شاید بدک نباشد جواب شبهات را ارائه کنیم. خیلی دوست داشتم مثل خود آن‌ها پاسخ را آماده و منتشر می‌کردم اما نبود امکانات -که مشکل همیشگی امثال بنده است- این اجازه را نداد. بنابراین پاسخ‌ها را به صورت مکتوب آماده کردم.
آنچه در قالب یک فایل PDF در ادامه قابل دانلود می‌باشد پاسخ شبهات مطروحه در همان کلیپ تصویری است که به خاطر مفصل‌بودن امکان انتشار در وبلاگ را نداشت. متن کامل این نوشتار از سایت سیدشهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و چند سایت دیگر برداشته شده و با توجه به ایرادات ظاهریی که در آن موجود بود ویرایش و دوباره‌نویسی شد. متاسفانه نویسنده‌ی این متون مشخص نبود وگرنه نام ایشان، هم اینجا و هم در فایل مذکور ذکر می‌گردید.
طبق رسم معهود آنچه بنده به پاسخ سوالات اضافه کردم داخل [] قرار گرفته است تا از متن اصلی متمایز باشد. متن اصلی نیز شدیدا احتیاج به ویرایش جمله‌بندی و... داشت که در حد بضاعتم انجام دادم. سعی اکید شد که این ویرایش هرگز به محتوا خللی وارد ننماید.
به هر حال علی‌رغم وجود سایت‌های بسیار خوب در رابطه با پاسخ به سوالات و شبهات مثل سایت خوب پرسمان یا سایت عرفان و یا سایت علماء اعلام و... این فایل هم آماده‌ی تقدیم به دوستان شد. البته لازمه‌ی یافتن پاسخ این شبهات در نت با توجه به تعداد سوالات و پراکندگی پاسخ‌ها صرف وقت زیاد بود که شاید این فایل از این جهت کمکی باشد برای دوستان و علاقه‌مندان. بعد از مطالعه‌ی این فایل اگر سوالی در ذهن‌تان بدون جواب ماند همینجا مطرحش کنید، خود بنده یا دوستان عزیزی که دارم پاسخ آنها را به فضل الهی خواهیم داد.
والسلام
دریافت
عنوان: پاسخ به شبهاتی درباره‌ی کربلا
حجم: 471 کیلوبایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه