از شب ربیع‌الاول در همان آدرس همیشگی خواهیم بود. :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

از شب ربیع‌الاول در همان آدرس همیشگی خواهیم بود.

چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۴ ق.ظ

سلام

شخصی تصمیم گرفت کار و کاسبیی راه انداخته و مغازه‌ی خواروبارفروشی بزند. با توجه به سرمایه‌ای که داشت شروع این کار نباید زمان زیادی می‌برد اما دوستان دیدند زمان زیادی گذشته و رفیق‌شان هنوز مغازه‌اش را افتتاح نکرده است. علت را جویا شدند و فهمیدند رفیق‌شان قصد دارد تا تکمیل محصولاتش مغازه‌اش را افتتاح نکند: «من روزی مغازه‌ام را باز خواهم کرد که جنسم جور باشد و هیچ‌مشتریی دست‌خالی از مغازه‌ام بیرون نرود.»

هرچه دوستان و با تجربه‌ترها می‌گفتند که هرچقدر هم که جنست را جور کنی ممکن است چیزی از قلم بیفتد؛ کار را باید شروع کرد و نقایص کوچک را در حین انجام کار برطرف. اما مرد بر نظر خود مصر بود تا اینکه خبر افتتاح مغازه‌اش را به دوستانش داد.

به محض اینکه در مغازه را باز کرد و کرکره را بالاکشید و داخل شد اولین مشتری وارد شد و گفت: «آقا ببخشید زغال دارید؟». مرد دکان‌دار زغال نداشت، یادش رفته بود زغال را در لیست خریدهایش قرار دهد. یاد حرف دوستانش افتاد که می‌گفتند کار باید شروع شود و نقایص کوچکش در حین انجام برطرف.

این حکایت را همیشه پدرم وقتی می‌خواست بگوید کار آدمیزاد ممکن است همیشه یک‌جایش لنگ بزند برایمان تعریف می‌کرد. می‌گفت: کار را شروع کنید! با قدرت و توکل و نقایص احتمالی را به مرور برطرف کنید.

این را عرض کردم که بگویم به فضل الهی در شب اول ماه شادی اهل بیت علیهم‌السلام یعنی ماه ربیع‌الاول کار درکیمیا البته در همان آدرس اصلی و سابقش یعنی www.kimia-ac.ir  شروع خواهم کرد. هرچند به نظرم خیلی از کارهایش مانده اما می‌دانم که تا تامین نظرم هنوز فاصله‌ی بسیار دارد و منتظرماندن برای تکمیلش وقتم را خیلی می‌گیرد. بنابراین ان‌شاءالله از تاریخ یکشنبه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰ بامداد در آدرس جدید خواهم بود و کیمیا در بیان محکوم به پشتیبانی برای مطالبم خواهد شد.

در آدرسی که عرض شد امکانات زیادی وجود دارد که به مرور و آرام‌آرام از تک‌تک آن‌ها بهره‌برداری و استفاده کرده و باخبر خواهید شد. فقط نکته‌ی مهم اینکه با توجه به سختی‌هایی که در این اسباب‌کشی متحمل شدم و مقداری از آن‌ها را عرض کردم، ممکن است برخی پست‌های قدیمی و بخش‌ها در دسترس نباشد. خواهش می‌کنم اگر به موردی اینچنینی برخوردید خبرم کنید تا ایراد را برطرف کنم.

امیدوارم وقت زیادی که برای کیمیا از سال ۱۳۸۴ تا امروز صرف شده و در آینده خواهد شد، مصداق تلف‌شدن عمر نباشد و کیمیا هم برای حقیر، هم برای دوستانم و اهالی کیمیا باعث خیر و برکت دنیوی و اخروی باشد.

موفق باشید.

یاعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه