معرفی سیر مطالعاتی «عقاید و کلام اسلامی» و «تاریخ اسلام» :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

مطلوب این است که اگر کسی می‌خواهد در رشته‌ای مطالعه کند، زیر نظر یک استاد، مطالعه‌ی خود را آغاز کند تا بتواند در طی مسیر مطالعه، اشکالات و سوالات احتمالی خود را از او بپرسد و مشکلات علمی خود را از طریق او حل کند.

اما گاهی به دلایل مختلف این مهم دست نمی‌دهد و دسترسی به استاد در رشته‌ای خاص می‌تواند مشکل باشد. شاید در این‌گونه موارد کار درست این باشد که طالب علم یک سیر مطالعاتی دقیق که زیر نظر استاد یا اساتیدی خبره طراحی و معرفی شده را پی بگیرد و اشکالات و سوالات خود را بایگانی کند تا وقتی به استاد دست یافت با او مطرح کند.

اگر به مطالعه‌ی علم کلام -که بعداً درباره‌ی اهمیت آن خواهم گفت- و تاریخ اسلام -که این نیز از اهمیت ویژه برخوردار است- علاقه دارید و مثل دسته‌ی اول به هر دلیلی دسترسی به استاد ندارید و تا امروز نتوانسته‌اید یک سیر مطالعاتی خوب در این دو مورد پیدا کنید، بنده خبر خوشی برایتان دارم.

معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌ی علمیه‌ی قم در یک خوش‌سلیقه‌گی دو سیر مطالعاتی در دو عنوان مذکور -اولی زیر نظر تعدادی از اساتید کلام و دومی زیر نظر استاد مهدی پیشوایی- تهیه و ارائه کرده است تا علاقه‌مندان بتوانند از آن استفاده کنند.

هر دو سیر مطالعاتی از ساده به سخت و در سه سطح تدوین شده است که هر کس بنا به علاقه و احتیاج خود می‌تواند از سطح اول که آشنایی با کلیات و مسائل اصلی است تا سطح سوم که تقریباً یک مطالعه‌ی تخصصی است پیش برود. از دیگر مزایای این دو سیر مطالعاتی وجود یک کتاب‌شناسی مختصر از کتبی که در آن‌ها معرفی شده، است که در آخر کتاب و در بخشی مجزا آمده است. همینطور گفته شده است که کتاب‌ها چاپ کدام انتشارات است و می‌توان آن‌ها را از کجا تهیه کرد.

از آنجایی که بنده برای پیدا کردن این دو سیر مطالعاتی که هر کدام در قالب کتابی مستقل چاپ شده است،  پوستم کنده شد 😀، این دو کتاب که به صورت فایل PDF نیز ارائه شده است را برای راحتی دوستان عزیز در اینجا قرار می‌دهم تا علاقه‌مندان احتمالی، برای یافتن این دو اثر آواره‌ی اینترنت نشوند.

دوست دارم هر کدام از آثار معرفی شده در این دو سیر مطالعاتی را به صورت کتاب صوتی -با توجه به مزایا و گرایشی که در بین اهل مطالعه به این نوع کتاب وجود دارد- آماده و ارائه کنم. از شما چه پنهان قدم اول را هم برداشتم، امیدوارم بتوانم ادامه بدهم. اگر دوست داشتید کتاب صوتی هر کدام از کتاب‌های معرفی‌شده در این دو اثر را داشته باشید هر از چندگاهی به کتاب‌خانه‌ی صوتی کیمیا سر بزنید، شاید آماده و تقدیم شده باشد.

یاعلی

 

دریافت
عنوان: سیر مطالعاتی اعتقادات و کلام اسلامی
حجم: 1.23 مگابایت

دریافت
عنوان: سیر مطالعاتی تاریخ اسلام
حجم: 1.07 مگابایت

 

هم‌چنین ملاحظه کنید:

۱. کتاب صوتی آشنایی با کلام اسلامی (کلام، فلسفه، عرفان)؛ رضا برنجکار + دانلود +

نظرات  (۲)

ﻧﮕﺎﻫﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ

ﭼﯿﺰﯼ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﻧﺪﺍﺷـﺘـﻦ ﻫﺎ ﺟﺪﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ

ﺑﺎ ﺗـــﻮ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧـﻨﺪﻡ

ﻗﻔﻞ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ

ﺩﺭ ﺗـــﻮ ﻛﻪ ﻣﯽ ﻣﯿﺮﻡ

ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﮕﯽ، ﺗﺮﺍﻧﻪ ﯼ ﻣﺮﻏﺎﻥ ﺧﻮﺷﺨﻮﺍﻥ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ

ﭼﻪ ﺧﻮﺵ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﺳﺖ

ﺑــﺎ ﺗـــﻮ ﺑــﻮﺩﻥ

ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪ ﮐﻪ ﺻﺪﺍﯾﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ

ﻧﺎﻣﻢ ﺩﻝ ﺍﻧﮕﯿــﺰﺗﺮﯾﻦ ﺁﻭﺍﯼ ﺩﻧﯿــﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ

پاسخ:
:)
  • محب اهل بیت
  • سلام، چقدر عالی، فوق العاده است این کارتون واقعا
    جزء بهترین بلاگ ها هستید
    پاسخ:
    سلام

    لطف شماست
    جزو بهترین‌ها که نیستیم برادر

    مخلصیم
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    هدایت به بالای صفحه