گونه های زمین گل میاندازد ! :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

گونه های زمین گل میاندازد !

دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۸۷، ۱۲:۳۶ ب.ظ



به نام خدایی که ظرفیت پیوند دو دریای آسمانی را به خاک عطا کرد .

آیا کسی هست که زمزمه سبزترین پیوند آفرینش در ملکوت را بشنود و نداند که امشب چه شبی است ؟! وقتی بدانی شرقی‏ ترین لحظه زمین فرا رسیده ، تعجب نخواهی کرد اگر امشب را شب انعکاس آسمان ، شب تفسیر خدا در زمین بخوانند . شب رویش لبخند بر شادمانه ‏ترین گلدسته تجلی فرا رسیده است .

جشن فرشتگان
آخرین پیامبر نور ، زلال ‏ترین عصاره وحی را در پیوند دخترش با آسمانی‏ ترین مرد ، می‏ریزد و با آرامشی که اولین محصول این تلاقی عظیم است ، به خدا لبخند می‏زند . فرشتگان ، بال در بال هم ، زیباترین سرور خاک را جشن می‏گیرند و بزرگ‏ ترین شادمانی زمین را پای می‏کوبند . ای اهل عالم ! آیا در تقویم خاک ، روزی گسترده ‏تر از روز پیوند دو دریا دیده‏اید ؟!
دو دریا ، دو بی‏کران ؛ دو شفافیت محض ! دو نور لایتناهی ! ... اهالی دیار معرفت ! دریابید این خجسته‏ترین ثانیه ‏های رحمت و برکت را ! دریابید و دریابیم این تموّج فضایل در جاری زمان را !

آغاز زندگی مقدس
این سپردن دست عروسی به تکیه‏گاهی یک مرد نیست ؛ این سپردن انسان است به حریم بی‏ انتهای عصمت . این پیامبر صلی ‏الله‏علیه ‏و‏آله نیست که دخترش را به علی علیه ‏السلام می‏سپارد ؛ این خداست که اختیار و اعتبار بشر را به علی و زهرا علیها السلام وا می‏نهد . شب پیوند مرتضی و فاطمه علیها السلام نیست ؛ بلکه امشب ، شب تجدید یگانگی انسان با ذات خداست . و مبارک باد بر همه کائنات ، این لبخند بی ‏زوال پروردگار در گستره خلقت خویش . و زندگی در سایه‏ سار خانه علی و فاطمه علیها السلام ممتد باد !

شب عروسی ماه و خورشید
آسمان ، جلوی قدم‏ هایتان دامن می‏گسترد . ابرها در پیرهن باد می‏رقصند و بر سرتان سایه می‏بارند . باران ‏های شادمانه ، تن خاک را می‏بوسند . نسیم ، دیوارهای کوچه را غرق بوسه می‏کند . قدم‏ هایتان ، زیباترین آهنگ ‏ها را در گوش خاک آواز می‏کنند ، لبخندها آغاز می‏شوند و کبوترها شاعر . امشب شب عروسی ماه و خورشید است . ستاره ‏ها کِل می‏کشند و زهره دف می‏زند .

شب پیوند دو نیمه سیب
امشب ، آب ‏ها بهتر از تمام آبشارها ، لبخندهای شادمانه شما را زمزمه می‏کنند . پرستوها ، بهار را به خانه شما به ارمغان می‏آورند ؛ با روزهایی که آرزوی دیدن شما را در کنار هم دارند . امشب ، تنها شبی است که زمین ، یکی از آرام ‏ترین خواب‏ هایش را خواهد دید . امشب زمین ، عطر لبخند را خواهد فهمید خوب می‏دانی که امشب را هیچ‏گاه زمین از یاد نخواهد برد . امشب ، شبی است که دو نیمه سیب با هم پیوند می‏خورند تا گونه ‏های زمین از شوق ، گل بیاندازند . آسمان ، تنها سقفی است که این همه شادی را تاب می‏آورد . کوچه در آستانه آمدنتان ایستاده است به شوق .


تبریک فرشته ‏ها
روزهای با هم بودن خوب است ؛ خوب‏تر از همه روزهایی که لبریز از رویا آمده‏اند و رفته‏اند . فردا کوه‏ ها می‏ ایستند تا خورشید از لبخند هایتان سر بزند و بر شانه ‏هایشان سرازیر شود . فردا همه فرشته‏ها ، این پیوند مبارک را به شما تبریک خواهند گفت . تمام کائنات ، به شما رشک می‏برد . فردا که خداوند به شما سلام خواهد کرد .
با اولین لبخندی که به هم می‏زنید ، آینه‏ ها شکل می‏گیرند و علی علیه ‏السلام و فاطمه علیها السلام ، زیباترین لبخندی می‏شوند که برای همیشه در ذهن آینه‏ ها باقی خواهند ماند .

هدیه‏ای از طرف خدا
نزهت بادی علی جان ! شریک زندگی‏ام ، شریک دینم و شریک عشقم ! زهرایت آمده است تا دستانش را وقف نوازش روح زخمی‏ات کند تا آثار رنج‏های زندگی از خاطرات محو شود . او از طرف خدا آمده است تا در تنهایی ‏های مردانه‏ات ، با تو هم گریه شود . مگر نه آنکه فرموده‏اند : « جهاد زن ، خوب همسرداری است . » زهرای تو ، نیت خیر کرده است تا در این جهاد الهی ، توفیق شهادت بیابد و نزد خدای عشق روسپید شود . او هرگز از تو چیزی نخواهد خواست که تو را به سختی بیندازد و یا از توانت فراتر باشد . زهرا علیها السلام در کنارت می‏ماند ، تا وقتی که تازیانه ‏ها میان دست او و تو فاصله بیندازد . تا فاطمه ‏ات علیها السلام هست ، اجازه نخواهد داد که شانه‏های مهربانت از اندوه بلرزد و چشمان نازنینت به اشک ، تر شود .

چه فرخنده شبی !
دشت و دریا ، جملگی ، پر از کلمات سحرانگیز صبح شده‏اند . « چه فرخنده شبی » را ستارگان انتظار کشیده بودند ! همه جا سفره‏ های مهرآفرینِ « مبارکباد » گسترده شده است . هر سو نگاه می‏کنی ، شادی سوسو می‏زند . « ای فروغ ماه حسن از روی رخشان شما . » درود بر پیامبری که این دو نور مشابه را با دستان سرشار از میمنت ، به امتزاج درآورد . دل را باید گفت تو از این مجلس بی‏ ریا چقدر فاصله داری ؟ مبادا سهمی از شادی نبری ! مبادا بی‏بهره ‏مندی و بهکامی ، تنها نظاره‏گر باشی !
« چمن خوش است و هوا دلکش است و می بی‏غش
کنون به جز دل خوش هیچ در نمی‏ باید »

جشن آسمانی
بانو سلام ! من پرنده کوچکی هستم که در ولادت تو بر شاخه درخت خانه خدیجه ، نوای شادی سرودم و پس از وفات آن بانوی کریمه ، نای من به بانگ عزا مرا یاری نکرد . اما امروز آمده‏ام به مبارکباد وصلت تو ـ نور متعالی ـ بار دیگر هلهله شادی سر می‏دهم . بانوی راستین خانه عدل و عدالت ، نمک پرورده دامان عشق جاوید پیامبر ! به دست‏ بوسی ساده‏ ترین عروس جهان آمده‏ام که پیرایه‏ های زمینی را وا نهاده و جامه بهشتی به تن کرده است . سهم مرا در جشن بزرگ آسمانی‏ات فراموش نکن !

بانوی اول و آخر جهان
پیوند یاسی از سلاله پاک محمدی و لاله‏ای از نسل همان باغ و همان گل ... ؛ زمین و زمان ، به شادباش این پیوند مقدس آمده‏اند . مروارید چشم‏ هاست که بر سر و روی تازه عروس می‏ریزد و فرشتگان ، سبد سبد گل از باغ‏ های بهشت ،  پیش پایشان می‏افشانند . اگر زمین در غربت همیشگی‏ اش چیزی برای شادباش این دو فرشته آسمانی ندارد ، ملائک از فردوس ، هدیه آسمانی خدیجه علیها السلام را می‏آورند و دعای خیر مادر را در طبقی از نور ، نثار چشم ‏های نگران فاطمه می‏کنند . عروسی که پدرش خیر البشر و شوهرش اسد اللّه‏ باشد ، عروسی که  فاطمه باشد ، بانوی اول و آخر جهان نیست ؟!

منبع : اشارات
منبع کیمیا :
سایت تبیان


  • ناصر دوستعلی

نظرات  (۱۳)

  • توسط:نرگس
  • موفق باشی...
  • توسط:کشمیری
  • سلام بر کیمیا و کیمیایی های عزیزاین روز فرخنده رو به شما تبریک می گویم.لحظه هایتان پر از شادی و لبخند باددر پنا حق موفق باشید
  • توسط:ایرانی
  • باسلامایامکم سعیدا موفق باشید
  • توسط:کاظم
  • سلام... مطالبت خیلی قشنگ م جالبه.... موفق باشی... یاحق
  • توسط:کیمیا
  • سلام نگین عزیز !...بله سایت تبیان خوب سایتیه اما اونی که از بین اون همه مطلب قراره یکیشو انتخاب کنه ... ...دستتون درد نکنه ولی کیمیا طفلکیهمچین طرفدار هم نداره ...بازم ممنوندعاش کنیدیاعلی
  • توسط:مرضیه
  • سلاماین ایام رو تبریک میگم
  • توسط:انسیه
  • وبلاگ من اسمش < ازدواج؟...بــعـــلـــه> است
  • توسط:انسیه
  • سلام من بلد نیستم تقاضای دوستی بدم تو نظرات نوشتم که اگه موافقید تبادل لینک کنیم
  • توسط:ابوالفضل
  • با عرض سلام و احترام:این ایام را خدمت شما بزرگوار و خانواده محترمتان تبریک عرض می نمایم.از حسن انتخاب قلم زیبا پسندتان بهره بردم.خدا خیرتان دهد.ایام به کام و موفق باشید.
  • توسط:نگین
  • راستی الان یکی از بچه های اد لیست مسنجرم "کیمیا" رو لینک کرده کنار آی دیش بسکه مطلبتون قشنگ بوده.چقدر طرفدار دارین شما...
  • توسط:نگین
  • سلام.این روز قشنگ و آسمونی مبارک باشه.هم مطلبتون قشنگ بود هم تصاویری که انتخاب کردین.ولی عجب سایتیه این تبیان....ایام به کام.تا بعد...
  • توسط:یاسر شکوری *یاس*
  • سلام کیمیا خانوممطالب خیلی معرکه ای رو آپ می کنیمحشره چی بگمک دست نوشته هات بوی عجیبی داره چون از بهترینا می نو یسیدستشون همراتیا علی به منم سربزن
  • توسط:محمدرضا
  • سلام کیمیاازدواج فرخنده اولین امام مسلمین...امیر المومنین...شیر خدا....شاه عرب ...امام علی (ع) با زهرای مرضیه....فاطمه (س) رو به تو دوست عزیز و همچنین تمامی شیعیان دنیا تبریک میگم.وب قشنگی داری.بهت تبریک میگم.راستی اسم یکی از دوستای خوبم کیمیاست.خوشحال میشم یه سری بهم بزنی.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    هدایت به بالای صفحه