الکافی، جلد ۱، کتاب عقل و جهل، حدیث ۱۰ :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

الکافی، جلد ۱، کتاب عقل و جهل، حدیث ۱۰ الکافی، جلد ۱، کتاب عقل و جهل، حدیث ۱۰

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۰۰ ق.ظ

١٠/١٠. مُحَمَّدُ بْنُ‌ یَحْیىٰ‌، عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ، عَنِ‌ ابْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌، عَنْ‌ عَبْدِ اللّٰهِ‌ بْنِ‌ سِنَانٍ‌، قَالَ‌: ذَکَرْتُ‌ لِأَبِی عَبْدِاللّٰهِ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌ رَجُلاً مُبْتَلىً‌ بِالْوُضُوءِ وَ الصَّلَاةِ‌ (۱)، وَ قُلْتُ‌: هُوَ رَجُلٌ‌ عَاقِلٌ‌، فَقَالَ‌ أَبُو عَبْدِاللّٰهِ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌: «وَ أَیُّ‌ عَقْلٍ‌ لَهُ‌ وَ هُوَ یُطِیعُ‌ الشَّیْطَانَ‌؟!» فَقُلْتُ‌ لَهُ‌: وَ کَیْفَ‌ یُطِیعُ‌ الشَّیْطَانَ‌؟ فَقَالَ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌: «سَلْهُ‌: هٰذَا الَّذِی یَأْتِیهِ‌ مِنْ‌ أَیِّ‌ شَیْ‌ءٍ هُوَ؟ فَإِنَّهُ‌ یَقُولُ‌ لَکَ‌: مِنْ‌ عَمَلِ‌ الشَّیْطَانِ‌»(۲).

 

ترجمه:

١٠/١٠. محمد بن یحیى، از احمد بن محمد، از ابن محبوب، از عبداللّٰه بن سِنان، روایت کرده است که گفت: به خدمت امام جعفر صادق علیه‌السلام ذکر کردم مردى را که مبتلا شده بود به وسواس در وضو و نماز، و عرض کردم که: آن مرد، مرد عاقلى است. امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمود که: «او را چه عقل است‌؟ با آن‌که شیطان را اطاعت مى‌کند». به آن حضرت عرض کردم که: چگونه شیطان را اطاعت مى‌کند؟ فرمود که: «او را بپرس از این‌که به او مى‌رسد، که از چه چیز است‌؟ او به تو خواهد گفت: از کارهاى شیطان است».

 

پی‌نوشت‌ها:

(۱). هی حالة نفسیّة یُبتلى بها البعضُ‌، فیوسوس فی نیّة الصلاة و الوضوء أو فی فعلهما، فیقوم بأداء أعمال غیرمُکلَّف بها شرعاً. راجع: مرآة العقول، ج٨، ص٣٦؛ الشافی للمظفّر، ج١، ص٧٣.

(۲). الوافی، ج١، ص٨٤، ح١٤؛ الوسائل، ج١، ص٦٣، ح ١٣٧.

نظرات  (۲)

  • اشکان ارشادی
  • ببخشید 
    اگر دنبال کردید ، من دو وب دارم و تنها وب Eurasia1 برایم مهم است که بیننده داشته باشد ، آن یکی شخصی است. 
     اوراسیا , این هم لینکش ، 
    پاسخ:
    ممنونم 
  • اشکان ارشادی
  • سلام العلیکم 
    وبلاگ شما را بغایت جمیل دیدم ، واقعا به قوه بصر تا فهم و قوه ادراک ، مطلب به وفور و کثرت گذاشته اید. عرض به شما چند نویسنده عزیز آنکه : شخص بنده تنها چندین روز است که در اینجا وب زده‌ام و متأسفانه مطالب من در وب سرویس دیگری از بین رفته است و فایل پشتیبان هم ندارم ، فارسی بلاگ متاسفانه از این ضعف‌ها بسیار دارد. 
    البته کل عمر وب نویسی بنده کمتر از یکسالی است و ایامی قلیل است که می نویسم.
    به سهم خود آنچه که از عربی و علم تجوید و اوزان شناسی میدانم در وب خود نشر میدهم ، هرچند دائم از آن کپی برداری می‌شود ولی چون قصد من دانستن است ، ایرادی ندارد و تنها خواستار آن هستم که نامم و لینک پیوندی ام قید شود.
    از آنجا که وبم متنوع است ، محکوم هستم به آرام آرام نویسی ، البته بیشتر از ده پست هم نمی‌شود ارائه کرد یعنی اجازه دسترسی قطع می گردد.
    خوب ، شما را دنبال می کنم ، اگر منت بر سر من بگذارید و دو طرفه باشد بسیار عالی می گردد.
    نوشته بودید که نظر نمی گذارید اقلا رای یا لایک دهید تا رد پایی بماند. هم لایک دادم و هم نظر.
    انشاالله نظرات بعدی هم سر فرصت خواهم گذاشت.
    ایام بکام ، موفق اولسون 
    پاسخ:
    سلام
    وقت بخیر

    ممنونم از شما
    حتما وبلاگ‌تون رو می‌بینم

    اگر وبلاگ قبلی‌تون هست
    می‌تونید از ابزار مهاجرت بیان استفاده کنید
    و مطالب‌تون رو به وبلاگ‌تون انتقال بدین
    اگر کار کنه و اگر بیان جواب بده البته

    موفق باشید
    باعلی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    هدایت به بالای صفحه