با انواع درجه‌بندی سنی فیلم‌ها در هالیوود آشنا شوید + تصاویر :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

سلام

متاسفانه شاید نتوان جلوی اشتهای کاذب سیری‌ناپذیر جوان‌ها به دیدن فیلم را گرفت؛ اما -هرچند گوش بیشترشان به این حرف‌ها هم بدهکار نیست- لااقل می‌توان آن‌ها را با محتوا و رده‌بدی سنی و این چیزها آشنا کرد. در بخش محتوا همیشه به کسانی که علاقه به فیلم‌دیدن دارند توصیه می‌کنم لااقل در کنار هر فیلمی که می‌بینند نقدهایی که در رابطه‌ی با آن منتشر می‌شوند را هم بخوانند مخصوصا نقدهای محتوایی را؛ بگذریم...

قبلا درباره‌ی رده‌بندی سنی کتاب‌ها مطلبی منتشر کرده بودم و حالا: آن‌چه در پی می‌آید رده‌بندی سنی‌ای است که هالیوود برای فیلم‌ها در نظر می‌گیرد. هر چند علم بدون عمل فایده‌ای در بر ندارد اما به هر حال دانستن از ندانستن بهتر است. این مطلب را از سایت مووی‌مگ بدون هیچ‌گونه تغییر در محتوا نقل می‌کنم. امیدوارم به درد دوستان بخورد. فقط متن را ویرایش تایپی کردم.

والسلام    

Movies 11.10.15

ممکن است هنگامی که درباره‌ی فیلمی جستجو می‌کنید، به حروفی برخورد کنید که برای توضیح رده‌ی سنی جلوی فیلم نوشته شده است، در سایت IMDb نیز برای رده‌بندی فیلم‌ها از این حروف استفاده شده است. حروفی هم‌چون R یا G.

اما آیا می‌دانید این حروف نماد چه هستند؟ برای آگاهی شما باید بگوییم، MPAA مخفف The Motion Picture Association of America است، به معنی انجمن فیلم سینمایی آمریکا. کار این انجمن درجه‌بندی نمایشی فیلم‌های سینمایی است که در اول نوامبر ۱۹۶۸ رسما کار خود را آغاز کرد.

رده‌بندی سنی، فروش فیلم‌ها را بالا یا پایین می‌برد.

البته باید درنظر داشته باشید که در مجموع این کار از نظر اخلاقی بسیار درست است و اگر فروش فیلم را پایین بیاورد، تهیه‌کننده‌ی فیلم باید فکری برای این موضوع کند. وظیفه‌ی سینماگران این است تا به هر طریقی به مخاطب اطلاع دهند که چه فیلمی را نمایش می‌دهند. فیلم‌ساز باید بداند مخاطب فیلمش چه کسانی هستند و بر اساس آن اطلاع‌رسانی کند. در کشورهای دیگر (غیر از ایران)  رده‌بنی سنی جزء ضروریات سینماست و اکثراً در متریال‌های تبلیغاتی‌شان وجود دارد.

معیار درجه‌بندی سنی در فیلم‌ها داشتن ۴ ویژگی زیر است:

  • گفتگوهای بازیگران و استفاده از کلمات نامناسب
  • خشونت و صحنه‌های خشونت‌بار
  • استفاده از مواد مخدر و دارویی در فیلم
  • صحنه‌های مبتذل و برهنگی

فرق آشکار در دو گروه سنی R و NC-17 به خاطر داشتن صحنه‌های بیش از حد مبتذل است. برای درک بهتر از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی در هالیوود را مطالعه کنید تا هنگام انتخاب فیلم برای تماشا از آن‌ها بهره بگیرید.

wvzvtktu4d5b5cqd2ynx

درجه G- عمومی

مخفف General Audience به معنی این است که همه‌ی سنین قادر به تماشای این فیلم‌ها هستند و به این معنی است که فیلم چیزی را شامل نمی‌شود و حتی خطری برای بچه‌های جوان هم ندارد: (۱۹۶۸– تاکنون)

درجه PG

مخفف Parental Guidance Suggested به معنی تصمیم‌گیری با والدین است که ممکن است مواردی برای بچه‌ها مناسب نباشد، و به این معنی است که والدین ممکن است دوست نداشته باشند بچه‌های جوان‌شان این سری فیلم‌ها را ببینند و ممکن است مسئله‌ای هم نداشته باشد. (۱۹۷۲– تاکنون)

درجه PG-13

مخفف Parents Strongly Cautioned به معنی تذکر قاطع به والدین است که بعضی موارد برای بچه‌های زیر ۱۳ سال نامناسب است و والدین باید برای اجازه‌دادن به بچه‌های جوان‌ترشان به دیدن این فیلم‌ها دقت کنند. این فیلم‌ها حاوی خشونت، سکس و برهنگی نیستند؛ فقط حاوی مقداری صحنه‌ی عشقی معمول و کم و کوتاه و مصرف مواد مخدر و دخانیات باز هم کم هستند. (۱۹۸۴– تاکنون)

درجه R

مخفف Restricted-Under 17 به معنی بچه‌های زیر ۱۷ سال باید با والدین همراه باشند یا شخص بزرگ‌تری سرپرست آن‌ها باشد و به این معنی است که هیئت تشخیص داده است که موارد این فیلم‌ها برای بزرگ‌سالان است و والدین بیشتر از فرزندان‌شان ترغیب می‌شوند که این فیلم‌ها را ببینند. هم‌چنین ممکن است رتبه‌ی R به معنی‌های دیگری باشد، فیلم حاوی کلمات رکیک، خشونت، سکس و نمایش استعمال مواد مخدر و دخانیات است. (۱۹۶۸– تاکنون)

درجه NC-17

مخفف No One 17 and Under Admitted به معنی هیچ شخص ۱۷ سال و کوچک‌تر از آن نباید این فیلم را تماشا کنند. درجه‌ی NC-17 بر این دلالت ندارد که فیلم مستهجن و ضد اخلاقی است. (۱۹۹۰– تاکنون)

رده سنی NR

گروه بدون رده یا Not Rated فیلم‌هایی که درجه‌بندی نشده باشند در این رده قرار می‌گیرند. معمولاً خانواده‌ها از این فیلم‌ها استقبال نمی‌کنند.

1 bnD KE0x5itWmUXpXQLG7A

سیستم رده‌بندی سنی سریال‌ها

  • TV-Y: برای تمامی کودکان مناسب است.
  • TV-Y7: این برنامه برای کودکان ۷ سال و بالاتر طراحی شده است. (برنامه‌هایی که در این رده قرار می‌گیرند بیشتر برای به دست آوردن مهارت‌های تکاملی مورد نیاز کودکان، برای تمایز بین باور و واقعیت می‌پردازند.)
  • TV-G: اکثر والدین برنامه‌های این رده را برای تمامی سنین مناسب می‌دانند. (در برنامه‌های این رده از خشونت و کلمات رکیک استفاده نمی‌شود.)
  • TV-PG: این برنامه شامل مطالبی است که ممکن است والدین برای کودکان نامناسب بدانند. (این برنامه دارای اندکی کلمات رکیک و هم‌چنین تاحدی محتوای جنسی هستند.)
  • TV-14: اکثر والدین برنامه‌های این رده را برای سنین زیر ۱۴ سال مناسب نمی‌دانند.
  • TV-MA این برنامه برای مخاطبین بزرگ‌سال طراحی شده و مناسب افراد زیر ۱۷ سال نیست. (برنامه‌های این رده معمولا شامل محتوای قوی و مکرر جنسی، خشونت افراطی و یا هر دو است.)

ratings anatomy

  • D: گفت و گوهای اشاره کننده و وسوسه‌آمیز
  • L: کلمات خشن و نامناسب
  • S: صحنه‌های جنسی
  • V: خشونت
  • FV: خشونت اغراق‌آمیز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه