تغییر رویه در صفحه‌ی فیس‌بوکم :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

تغییر رویه در صفحه‌ی فیس‌بوکم

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۴ ب.ظ

سلام

آهای فیس‌بوک! اگر بنده نخواهم خزعبلات و چرندیاتی که برخی لایک می‌کنند یا پایش نظر ثبت می‌کنند را ببینم و بخوانم باید چه کسی را ببینم؟ این چه رسم مزخرفی است راه انداختی؟ در بین نوشته‌ها و مطالب خوب دوستانم مجبورم یک‌مشت حرف مفتِ ناشی‌شده از جهل و بی‌سوادی و عناد و کم‌عقلی و کم‌شعوری یک عده آدم ِ "معلوم‌نیست از کجا آمده" را ببینم به زور.

جوجه‌های تازه به دوران‌رسیده‌ای که هِرّ را از بِرّ تشخیص نمی‌دهند اما درباره‌ی هر موضوعی اظهارنظرها و تحلیل‌های صدمن‌‌یک‌غاز تحویل این و آن می‌دهند. معلوم نیست کیست و از کجا آمده و چندسال دارد و اسم و رسمش چیست و چقدر درس خوانده و چی خوانده و چقدر سواد دارد و تخصصش چیست؟ آنقدر هم جرأت ندارد که با نام و نام‌خانوادگی خود در دنیای مجازی فعالیت کند. فیس‌بوک لعنتی و دنیای مجازیِ بیخود،  همه را نویسنده کرده و متخصص در رشته‌های مختلف. واقعا مسخره است.

حالا که فیس‌بوک لطف کرده و از کف خیابان‌ها جمعت کرده و در خانه‌ات نشانده لااقل کمی مطالعه کن! برخی انگار این بدیهی را هم فهم نمی‌کنند که تا کاشت و داشتی در کار نباشد یقینا برداشتی در پی نخواهد بود مگر علف هرز.

من نمی‌دانم این کسانی که عمرشان را در گشت و گذار در صفحات این و آن و خواندن مطالب بی‌سر و ته امثال بنده‌ی بی‌سواد هدر می‌دهند این تحلیل‌ها و اظهار نظرات را از کجایشان در می‌آورند؟ اظهار نظر بی‌مزه، فحش، توهین، جسارت و....

شرمنده اما به شدت عصبانی شده‌ام از دست یک عده آدم مزخرف. دوستان در این چندساله مرا تقریبا شناخته‌اند. عزیزانی در لیستم هستند که از لحاظ تفکر سیاسی، اعتقادی، دینی و... در نقطه‌ی مقابل هم هستیم اما تا امروز نه بی‌احترامی از آنها دیده‌ام و نه به خود اجازه دادم به طرز فکر آنها جسارت کنم. اگر بحثی هم احتمالا بوده با کمال احترام انجام شده و هیچ مشکلی پیش نیامده است. اما یک عده واقعا شورش را در آورده‌اند. بنده هم پیر شدم و بی‌اعصاب و کم‌طاقت و شما بگویید لوس؛ بنابراین تغییر رویه می‌دهم و از این به بعد هیچ درخواست دوستیی که با نام و نام‌خانوادگی نباشد نخواهم پذیرفت و آنهایی هم که با نام مستعار در لیست دوستانم هستند را حذف می‌کنم مگر شخصیت حقیقی آنها را بشناسم. اگر هم حس کنم کسی با نام و نام‌خانوادگی هست اما خودش نیست هم از لیستم حذف خواهم کرد. تا یار که را خواهد و میلش به که باشد؟

صفحه‌ای داشتم به نام خودم که دستور حذفش را صادر کرده بودم. فیس‌بوک هم گفته بود اگر تا چهارده روز دیگر پشیمان شدی بیا صفحه‌ات را پس بگیر. علی‌رغم اینکه واقعا حوصله‌اش را ندارم و پشیمان هم نشده‌ام پسش می‌گیرم و مطالبم را آن‌جا هم ثبت می‌کنم تا اگر کسی مایل بود ببیند و بخواند آنچه می‌نویسم را (هر چند بعید می‌دانم چنین کسی پیدا شود) بتواند با لایک‌کردن آن صفحه آن‌ها را بخواند.

یاعلی مدد

 

 

* این مطلب را امروز در فیس‌بوک ثبت کردم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه