جمعه ها با حافظ دوسالگی کیمیا :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

جمعه ها با حافظ دوسالگی کیمیا جمعه ها با حافظ دوسالگی کیمیا

جمعه, ۱۸ خرداد ۱۳۸۶، ۱۱:۴۸ ب.ظ

۱. سلام

۲. به امید روزی که آقامون بیاد.

۳. امروز 18 خرداد ماهه. دوسال پیش مثل امروز اولین پست کیمیا رو وبلاگ کیمیا قرار گرفت. واقعا چقدر زود گذشت. یاد اون جمله معروف می‌افتم: «چقدر زود دیر می‌شه». انصافا همینجوره، فقط آرزو می‌کنم که این تولدا و سالگرد تولدا، واقعا برامون یه تولد دوباره باشه وگرنه جز گذشت زمان و گذر عمر گران‌سنگ چیز دیگه‌ای نصیبمون نمی‌شه. از همه‌ی اینها که بگذریم جدا دست تموم دوستانم که تو این دو سال زحمت کشیدن درد نکنه؛ نگین عزیز که کیمیانویسی رو با ایشون شروع کردیم و دوستان دیگه که آروم آروم به جمع ما اضافه شدن و تا امروز –کم و بیش- همراهیمون کردن. عارف، هادی، خون‌خامه، مسیح، معراج و شمع. و یه تشکر ویژه از تموم دوستانی که تو این مدت از کیمیا دیدن کردن، نظر دادن، انتقاد کردن، پیشنهاد دادن و حتی بد و بیراه به کیمیا گفتن. الهی همه‌تون هر جا که هستین سالم و سلامت و کیمیا باشین! امیدوارم وقت کسانی که تو این دو سال کیمیاخونی کردن به واسطه‌ی مطالب کیمیا گرفته و زبونم لال تلف نشده باشه. دست گل همه‌تون بابت همه چی درد نکنه!!!

۴. باید یه شماره بهش اختصاص می‌گرفت: تولد کیمیا رو به همه‌ی کیمیانویسا و کیمیاخونا تبریک می‌گم.

۵. اگه می‌دونستم که امروز دسترس به نت دارم حتما بری قافل‌گیری خون‌خامه هم شده، قالب وبلاگ رو امروز عوض می‌کردم تا لااقل یه تغییر کوچولو، روز تولد کیمیا به ظاهرش می‌دادیم ولی خب قسمت نبوده لابد.

۶. اما... اما... امروز جمعه است و پست خاص جمعه‌ها با حافظ. این چهل و ششمین جمعه‌ها با حافظیه که من ثبت می‌کنم... نیت که حتما کردین دیگه؟؟؟!!! ... بسم الله...   

بسم الله الرحمن الرحیم  

دوش از جناب آصف پیک بشارت آمد

کز حضرت سلیمان عشرت اشارت آمد

خاک وجود ما را از آب باده گل کن

ویران‌سرای دل را گاه عمارت آمد

این شرح بی‌نهایت کز زلف یار گفتند

حرفیست از هزاران کاندر عبارت آمد

عیبم بپوش زنهار ای خرقه‌ی می آلود

کان پاک پاکدامن بهر زیارت آمد

امروز جای هر کس پیدا شود ز خوبان

کان ماه مجلس‌افروز اندر صدارت آمد

بر تخت جم که تاجش معراج آسمان‌هاست

همت نگر که موری با آن حقارت آمد

از چشم شوخش ای دل ایمان خود نگه دار

کان جادوی کمانکش بر عزم غارت آمد

دریاست مجلس او دریاب وقت و در یاب

هان ای زیان‌رسیده وقت تجارت آمد

آلوده‌یی تو حافظ فیضی ز شاه در خواه

کان عنصر سماحت بهر طهارت آمد

۷. کلی حرف داشتم که بزنم اما هم پست خیلی طولانی می‌شد و هم من از شدت خستگی نمی‌تونستم جمله‌بندی کنم؛ باشه ان شاء الله یه فرصت دیگه...

۸. ضمنا دوستان گل اهالی کیمیا خودشون می‌تونن خودشون لینک کننا (لینکدونی ۲)... همین!!!

۹. موفق باشین... یاعلی   

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه