خطوط قرمزی منطقی، برای عقاید و نظرات خود تعریف کنیم! :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

سلام

اول- به نظرم در موضع‌گیری‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری  22 خرداد 1388، اینکه به چه کسی رای داده بودی، به هیچ عنوان اهمیتی نداشت. از اوضاع نابسامان آن روزها بیشترین استفاده را کسانی بردند که هیچ‌کدام‌شان، نه ایران و نه اسلام را –مطلقا- قبول نداشتند، تا چه برسد به کاندیداهای ریاست جمهوری و ملت بزرگ و شریف ایران. هرچند تصمیم‌گیری در آن زمان شاید کار مشکل و پیچیده‌ای بود، اما رسیدن به یک تصمیم صحیح، کمک شایانی بود به مردم و ملت و آرام‌شدن اوضاع.


دوم- از این که بگذریم ساده‌اندیشی است اگر تصور کنیم، برای انتخابات آتی ریاست جمهوری، برنامه‌ای بر ضد ایران و کاندیداها و انتخابات ریخته نشده باشد (نمی‌خواهم بدبینانه به موضوع نگاه کنم، اما شلوغی یکی دو رو پیش بازار تهران را می‌شود آزمایش و تستی دانست، برای محک‌زدن امکانات و استعداد به خیابان آمدن‌های احتمالی آینده، 

این مطلب را از جنس شعارهایی که داده می‌شد هم، می‌توان حدس زد). همانطور که گذشت، تصمیم‌گیری ما در شرایطی که ممکن است برای ما ایجاد شود، در آرام‌ترشدن یا متشنج‌شدن فضا، تاثیر ویژه‌ای دارد. حالا دیگر تفاوتی نمی‌کند که یک رای‌دهنده باشی، کاندیدا باشی، مقام و مسئول یا فعال انتخاباتی و... باشی یا فقط یک رهگذر باشی.

مراقب تصمیم‌گیری‌ها، موضع‌گیری‌هایمان باشیم. خطوط قرمزی منطقی، برای عقاید و نظرات خود تعریف کنیم و به هیچ‌کس اجازه ندهیم، از آن‌ها عبور کند. بی‌تفاوتی به خطوط قرمز تفکرمان، ممکن است کار را به جایی برساند که اطرافیان (که هیچ تفاوتی نمی‌کند، چه کسانی باشند) به راحتی به عقایدمان حمله و بی احترامی کنند؛ هر چند که از بدیهی‌ترین و پاک‌ترین و نورانی‌ترین اندوخته‌های ذهنمان باشد (مثل وجود پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، و وجود مقدس حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام)

ساختمان تفکر ما درست شبیه ساختمان‌هایی که در‌ آن‌ها زندگی می‌کنیم، احتیاج به رسیده‌گی و نگهداری و تعمیرات احتمالی دارد، وگرنه آرام‌آرام، استحکامش از بین خوهد رفت و با زلزله‌ای نیم‌ریشتری محو خواهد شد.

سوم- بعید می‌دانم بشود شرایط بد اقتصادی امروز را نادیده گرفت. نه فقط از دولت که از سران سه قوه، به جد انتظار می‌رود، در راه برطرف‌کردن مشکلات این ملت صبور و بزرگوار، قدم‌های جدی و تاثیرگذار بردارند. قطعا تاریخ نخواهد بخشید کسانی را که امروز در این مسیر کوتاهی کنند؛ از همه مهم‌تر یادمان نرود که روزی در برابر وجودی که «یعلم خائنة الأعین و ما تخفی الصدور» است، پاسخ‌گو خواهیم بود.

والسلام

 

 

 

 

  • ناصر دوستعلی

روزمره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه