داستان‌هایی از امام زمان (عج) از کتاب بحار الانوار: فاطمه جان گریه نکن! :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

على بن هلال از قول پدرش مى‌گوید: هنگامى که پیامبر خدا صلى‌الله علیه و آله و سلم در بستر بیمارى -که به رحلت ایشان منجر شد- قرار داشت، براى عیادت به خدمت‌شان شرف‌یاب شدم.

حضرت فاطمه علیهاالسلام بر بالین حضرت صلى‌الله علیه و آله و سلم نشسته و مى‌گریست؛ تا این که صداى گریه‌ی حضرت زهرا علیهاالسلام شدّت گرفت. پیامبر صلى‌الله علیه و آله و سلم سرشان را به طرف زهرا علیهاالسلام بالا برده و فرمود: عزیز دلم!  فاطمه جان!  چرا گریه مى‌کنى؟!

حضرت زهرا علیهاالسلام عرض کرد: از ضایعه‌اى که بعد از شما است مى‌ترسم. حضرت صلى‌الله علیه و آله و سلم فرمود: عزیزم! آیا نمى‌دانى که خداوند کاملاً بر احوال زمین آگاه است و در یک نظر پدرت را به رسالت مبعوث نمود، و بر اساس همان آگاهى، در نظر بعد، شوهرت را برگزید، و به من وحى کرد که تو را به نکاح او در آورم.

فاطمه جان! خداوند به ما اهل بیت هفت خصلت عطا نموده است که به کسى قبل از ما عطا نشده، و پس از ما نیز به کسى عطا نخواهد شد: اوّل آن که من، خاتم پیامبران و برترین ایشان و محبوب‌ترین مخلوق در نزد خدا هستم و پدر توأم. دوّم آن که جانشین من، بهترین جانشینان و محبوب‌ترین ایشان نزد خدا است و او شوهر توست. سوّم آن که شهید ما، بهترین شهدا و محبوب‌ترین آن‌ها نزد خدا است و او حمزه، عموى پدر و عموى شوهر توست. چهارم از ماست آن که دو بال دارد و هرگاه بخواهد با آن در بهشت با ملائکه پرواز مى‌کند، و او پسرعموى پدر و برادر شوهر تو است. پنجم و ششم دو نوه‌ی پیامبر این امّت، فرزندان تو هستند، حسن و حسین، که آقاى جوانان بهشتند، و قسم به خدا! پدرشان از هر دوى آن‌ها نیز نیکوتر است. هفتم، فاطمه جان! قسم به کسى که مرا به پیامبرى بر انگیخت، مهدى این امت فرزند آن دو [حسن و حسین علیهماالسلام]  است. هنگامى که دنیا را هرج و مرج فرا گیرد، آشوب‌ها پدیدار گردیدند، راه‌ها بسته شده و گروهى، گروهى دیگر را غارت مى‌کند، بزرگان به کودکان رحم نمى‌نمایند، و کوچک‌ترها حرمت بزرگان را رعایت نمى‌کنند، در این هنگام خداوند از نسل آن دو، کسى را بر مى‌انگیزد که قلعه‌هاى گمراهى و دل‌هاى قفل‌زده را مى‌گشاید. و اساس دین را در آخرالزمان استوار مى‌کند، چنان که من در آخرالزمان (دوره‌ی رسالت)  آن را استوار نمودم، و زمین را پس از آن که از ظلم و جور انباشته شده باشد پر از عدل و داد مى‌کند.

فاطمه جان! اندوه‌گین مباش و گریه مکن! همانا خداوند –عزوجل- از من نسبت به تو مهربان‌تر و رئوف‌تر است، و این به خاطر جایگاه تو نزد من و مهر توست در قلب من؛ خداوند تو را به مردى تزویج نمود که از جهت خاندان بزرگ‌ترین مردم، و از جهت بزرگوارى و مقام برترین ایشان، و مهربان‌ترین آن‌ها نسبت به مردم، و عادل‌ترین آن‌ها در مساوات، و بیناترین آن‌ها در رویدادها و مسائل است. و من از خدا خواسته‌ام که تو اوّلین کسى باشى که از اهل بیتم به من ملحق خواهى شد.

آنگاه آثار سرور و شادى در چهره‌ی حضرت زهرا علیهاالسلام نمایان شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه