داستان‌هایی از امام زمان (عج) از کتاب بحار الانوار؛ وجه تسمیه‌ی حضرت به قائم :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

۳

چرا او قائم آل محمّد (علیهم‌السلام) نامیده شد؟!

ابوحمزه‌ی ثمالى مى‌گوید: از حضرت امام محمّد باقر علیه‌السلام پرسیدم: اى فرزند رسول خدا! مگر شما ائمه، همه قائم به حق نیستید؟ فرمود: بلى! عرض کردم: پس چرا فقط امام زمان علیه‌السلام قائم نامیده شده است؟ حضرت فرمود: هنگامى که جدّم حسین بن على علیهماالسلام به شهادت رسید، فرشتگان آسمان به درگاه خداوند متعال نالیدند و گریستند و عرض کردند: پروردگارا! آیا کسى را که برگزیده‌ترین خلق تو را به قتل رسانده است به حال خود وامى‌گذارى؟ خداوند متعال به آن‌ها وحى فرستاد: آرام گیرید! به عزّت و جلالم سوگند! از آن‌ها انتقام خواهم کشید، هر چند بعد از گذشت زمانى باشد.

آنگاه پرده‌ی حجاب را کنار زده و فرزندان حسین علیه‌السلام را که وارثان امامت بودند، به آن‌ها نشان داد. ملائکه از دیدن این صحنه بسیار مسرور شدند. یکى از آن‌ها در حال قیام نماز مى‌خواند. حق‌تعالى فرمود: به وسیله‌ی این قائم از آن‌ها انتقام خواهم گرفت.

 

مهدى چه کسى است؟!

جابر جُعفى مى‌گوید: من در خدمت امام محمّد باقر علیه‌السلام بودم که مردى به حضور ایشان شرفیاب شد و عرض کرد: خداوند شما را رحمت کند!  این پانصد درهم را که زکات مال من است بگیرید و به مصرف برسانید. حضرت فرمود: خود آن را بردار و به همسایگانت و ایتام و مساکین و برادران مسلمانت بده که [وجوب سپردن زکات به امام] هنگامى است که قائم ما قیام کند، و به مساوات تقسیم نماید و میان بندگان نیک و بد خداوند رحمان به عدل رفتار کند. هر که از او اطاعت کند خدا را اطاعت نموده، و کسى که از او سرپیچى کند از فرمان خدا سرپیچى نموده است. او «مهدى» نامیده شده است، زیرا به امر پنهانى هدایت شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه