درمان افسردگی (۱) :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

درمان افسردگی (۱) درمان افسردگی (۱)

دوشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۸۴، ۰۴:۰۶ ب.ظ

رهایی خویش از چنگال افسردگی

هر بیماری راه‌های پیش‌گیری داره و از اون‌جایی که افسردگی هم نوعی بیماری روانیه، می‌تونیم با انجام‌دادن یک سری اقدامات از این بیماری جلوگیری کنیم.

روش‌های مبارزه با افسردگی به دو دسته تقسیم می‌شن:

1- استراتژی‌های کوتاه‌مدت که شامل روش‌های فوری برای رفع افسردگیه

2- استراتژی‌های درازمدت که دربرگیرنده‌ی روش‌های طولانی و پیگیر جهت درمان و پیش‌گیری از افسردگی است.

توجه داشته باشید که توصیه‌ها و پیشنهادها غالبا موثر هستن، ولی ممکنه تمامی اون‌ها برای شما سودمند نباشن، چون ساختار روانی و وضعیت اجتماعی و خانوادگی هر فرد با فرد دیگه متفاوته.

 

استراتژی‌های کوتاه‌مدت:

درمان جملات افسردگی

۱- فعالیت‌ها و کارهاتون

۲- افکارتون

۳- سیستم‌های حمایت‌کننده در برابر ناملایمات

افسردگی سعی می‌کنه شما رو غیرفعال و اسیر نگه داره، ولی شما با آگاهی از این سه قسمت و کار روی اونها می‌تونید کاملا از چنگال افسردگی رها بشید. مثلا وقتی که می‌خواید اقدامی رو برای رفع افسردگی و بهبود وضعیت روانی‌تون انجام بدین افکار افسرده شما رو از انجام اون عمل دل‌سرد می‌کنه و موانعی سر راه‌تون ایجاد می‌کنه، مثل این قبیل افکار: «فایده‌ای نداره»، «بی‌نتیجه است»، «دل‌مرده‌تر از اونم که بتونم کاری بکنم»...

بهترین کاری که می‌تونید برای رهایی از افسردگی انجام بدید اینه که به نتایج بزرگ چشم ندوزید، بلکه نگاه خودتون رو متوجه همین اقدامات کوچیک بکنید. هدف‌تون باید این باشه که احساس «بهتر شدن» و «بهتر بودن» پیدا کنید، نه احساس «کامل خوب شدن».به این ترتیب به زودی کاملا «خوب خواهید شد».

 

اصلاح فعالیت‌ها

افسردگی باعث می‌شه که انسان احساس ضعف، خستگی، کسالت و عدم انرژی کنه. نخستین گام در درمان افسردگی یاری دادن به خود برای از سرگیری فعالیت‌های روزمره و ورود مجدد به جریان معمول حرکته؛ برای خودتان کار بتراشید.

 

ادامه دارد...

 

 

* این نوشته از خانم نگین است که در کیمیای میهن‌بلاگ ثبت کرده بودند، و بیان نتوانسته در انتقال آرشیو کیمیا به اینجا اسم نویسنده را با خودش بیاورد. تاریخ ویرایش: سه‌شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه