زبان سوم عشق :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

زبان سوم عشق زبان سوم عشق

يكشنبه, ۵ تیر ۱۳۸۴، ۰۴:۱۰ ب.ظ

۳- ضمن گوش‌کردن در پی کشف احساسات طرف مقابل‌تان باشید.

از خودتون بپرسید همسرم چه عواطفی رو داره تجربه می‌کنه. وقتی فکر کردید که پاسخ رو پیدا کردید، روی اون تاکید کنید. مثلا بگید: «به نظرم می‌رسه چون فراموش کردم کاری رو انجام بدم، تو احساس دل‌سردی می‌کنی.» این گفته به او فرصت می‌ده تا عواطفش رو روشن کنه. همچنین این پیام رو می‌ده که شما به دقت به حرف‌های او گوش می‌دید.

۴- به حرکات بدن توجه کنید.

مشت‌های گره‌کرده، دستان لرزان، اشک، ابروان گره‌خورده و حرکات چشم می‌تونن سر نخی به دست شما بدن تا از احساسات دیگران با خبر بشید. گاه حرکات بدن چیزی می‌گن و کلماتی که به زبان رانده می‌شه چیز دیگری رو. برای روشن‌شدن موضوع سوال کنید تا مطمئن بشید همسرتون واقعا چه فکری می‌کنه و چه احساسی داره؟

۵- حرف همسرتان را قطع نکنید.

پژوهش‌های اخیر نشون دادن که افراد عادی فقط هفده ثانیه به حرف طرف مقابل خودشون گوش می‌دن و پس از اون حرف او را قطع کرده و نظرات خودشون رو می‌گن. اگر من کاملا به صحبت‌های شما توجه کنم و روی اون تمرکز داشته باشم از دفاع‌کردن از خودم یا تهمت‌زدن به شما یا بیان متعصبانه‌ی موضع خودم خودداری می‌کنم. هدف من دفاع از خودم یا اصلاح نظرات شما نیست. هدف من درک شماست.

 

زبان سوم عشق: دریافت هدایا

هدیه چیزی است که شما در دست‌تون می‌گیرید و می‌گید: «او مرا به خاطر داشت (یا) او به فکر من بود.» شما برای اینکه به کسی هدیه بدید باید به او فکر کنید. خود هدیه نماد اون فکر هست. مهم نیست که چقدر پول صرفش شده. مهم اینه که شما به فکر او بودید. و فقط فکری که در ذهن بوده کافی نیست، بلکه فکری که عملا صرف تهیه‌ی هدیه و اعطای اون به عنوان مظهر عشق شده اهمیت داره.

مادران روزهایی رو که بچه‌ها از حیاط خونه گل می‌چینند و به اون‌ها هدیه می‌دن در خاطر نگه می‌دارن. مادران حس می‌کنند که مورد محبتند حتی اگر اون گل همون گلی بوده که مادر دلش نمی‌خواسته چیده بشه.

 

هدایا نمادهای بصری عشق هستن

اگر زبان اصلی عشق همسرتون دریافت هدیه است شما می‌تونید یک هدیه‌دهنده‌ی حرفه‌ای بشید. در واقع این یکی از آسون‌ترین زبان‌های عشق برای یادگیریه.

 

تا زبان چهارم عشق خدانگهدار.

 

 

* این نوشته از خانم نگین است که در کیمیای میهن‌بلاگ ثبت کرده بودند، و بیان نتوانسته در انتقال آرشیو کیمیا به اینجا اسم نویسنده را با خودش بیاورد. تاریخ ویرایش: دوشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه