سردار شهید خداداد اندامی (شهید دفاع مقدس) :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

سردار شهید خداداد اندامی (شهید دفاع مقدس) سردار شهید خداداد اندامی (شهید دفاع مقدس)

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۰۰ ب.ظ

در تاریخ سوم مرداد سال ۱۳۳۷ در یکی از روستاهای کوهستانی به نام گنجیگان از توابع بخش زیدون بهبهان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. بعد از اتمام دوره‌ی ابتدائی و دریافت کارنامه‌ی قبولی، به علت فقر مالی و نبود امکانات موفق به ادامه‌ی تحصیل نگردید، لذا در کارهای روزمره جهت امرار معاش زندگی به پدرش کمک می‌نمود.

در سال ۵۷ به خدمت سربازی اعزام گردید. چون خدمت ایشان با شروع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مصادف گردید شهید اندامی پس از طی دوران آموزشی به اهواز منتقل شد و در اشکر ۹۲ زرهی مشغول به خدمت گردید. در پادگان به اتفاق سایر فرزندان انقلاب برنامه‌های مذهبی داشت و در این رابطه چندین‌بار تحت تعقیب مزدوران طاغوت قرار گرفت که با آن استعداد و ذکاوتی که داشت توانست خود را نجات دهد.

بعد از فتوای امام که فرمودند سربازان باید پادگان‌ها را خالی نمایند شهید اندامی اولین سرباز وظیفه‌ی بخش زیدون بود که به امر امام از ادامه‌ی خدمت سربازی و پیروی از طاغوت روی گردانید و برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به اقیانوس بی‌کران ملت مسلمان ایران پیوست.

شهید اندامی علاقه‌ی خاصی به امام(ره) داشت تا جایی که همیشه تاکید داشت باید مسلمین فرمایشات امام را ادامه‌ی رساله‌ی شریفه‌ی ایشان بدانند و حتی در وصیت‌نامه‌اش می‌گوید: «افتخار دارم که حیاتم در زمان امام خمینی بوده و به فرمان ایشان قدم به جبهه گذاشته‌ام، چون ایشان از سلاله‌ی پاک پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و رهرو سیدالشهدا حضرت امام حسین(ع) می‌باشند.»

شهید اندامی از اولین افرادی بود که به اتفاق معلم شهید موسی قناطیر شروع به تشکیل بسیج در زیدون نمودند و نیروهای جوان و مذهبی را به فراگیری فنون نظامی آشنا ساختند. با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و هجوم بعثیان کافر به مملکت اسلامی ایران، شهید اندامی همه‌ی برنامه‌ها و کارهای زندگی را رها نموده و سراسیمه به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در کنار دوست دیرینه‌ی خود سردار شهید عبدالعلی بهروزی رزمندگان اسلام را در منطقه‌ی جنوب فرماندهی نمودند.

شهید اندامی در منطقه‌ی جنگی شوش به اتفاق همرزم و به گفته‌ی شخص شهید (استادش) شهید بهروزی و چند تن از سرداران بزرگ اسلام شروع به فعالیت در جهت تشکیل یگان رزمی نمودند و توانستند در کوتاه‌ترین زمان تیپ ۱۷ قم و سپس تیپ ۱۵ امام حسن(ع) را سازمان داده به عنوان یکی از بهترین یگان‌های رزمی منطقه‌ی جنوب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی نمایند.

سرانجام در تاریخ ۱۳۶۳/۱/۱۰ به اتفاق جمعی از سرداران تیپ امام حسن مجتبی(ع) در منطقه‌ی جزایر مجنون به وسیله‌ی هواپیماهای مزدوران عراقی بمباران و به آرزوی دیرینه‌ی خود که همان شهادت در راه خدا بود رسیدند.

تنها یادگار شهید اندامی یک فرزند دختر می‌باشد. (برگرفته از وب‌سایت موسسه‌ی فرهنگی هنری معراج اندیشه‌ی پویا)

 

 فرازی از وصیت‌نامه‌ی شهید:

«... حسین جان من در روز شهادت تو و یاران و فرزندانت از خدایت که منشأ تمام هستی [است] در خواست پیوستن به تو را کرده‌ام و اکنون که در دنیا سعادت زیارتت را نداشته‌ام پس در آخرت نزد پروردگارت شفیعم باش و واسطه‌ام باش برای نزدیک‌شدن به اهل بیت مطهرت... پروردگارا تو خود با لطف و کرمت عبادات ناچیز ما را بپذیر و با بخشش و رحمتت گناهان بی‌شمار ما را عفو بگردان! خداوندا آن‌طور که باید تو را و بندگان مقربت نتوانستم درست و آن‌طور که خواسته‌ای بشناسیم و این خود یک گناهی است ولی چون به رحمتت دل بسته‌ایم از کرمت امیدوارم و اکنون که به خواست تو زندگی چهار یا پنج ساله‌ام را به پایان می‌رسانم خودم را در حرکت خمینی یافته‌ام و خودم را مدیون او که گمشده‌ام را بازیافته‌ام می‌دانم... » (برگرفته از http://qm313.com کاری از تیم دفاع مقدس قبیله‌ی منتظر، به نقل از سایت راسخون و عاشورائیان)

 

شهادت: ۱۳۶۳/۱/۱۰؛ جزیره‌ی مجنون

مزار شهید: بهبهان

 

* منبع: نرم‌افزار روزنگار شهدا (کانون گفتگوی قرآنی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه