شهید حسین‏‌رضا دائی‌چین (شهید دفاع مقدس) :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

شهید حسین‏‌رضا دائی‌چین (شهید دفاع مقدس) شهید حسین‏‌رضا دائی‌چین (شهید دفاع مقدس)

سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

سال ۱۳۳۱ شمسی کودکی چشم به جهان هستی گشود که قرار بود بشود مرد دلیر جبهه‌ها: شهید حسین‏رضا دائی‌چین. او «حسین‌رضا» نام گرفت و در خانواده‌ای متدین و باتقوا تربیت یافت.

«حسین‌رضا» با هفت‌ساله‌شدن وارد دبستان شد و پس از گذراندن دوره‌ی‌ ابتدایی و راهنمایی در سال اول دبیرستان قدم به تشک کشتی گذاشت و زیر نظر مربیانی باتجربه یکی از افتخارآفرینان این رشته ورزشی شد.

شعار همیشگی او ساده‌پوشی بود و از آنانی که صرفاً به ظاهر خود می‌رسیدند، متنفر بود و همیشه می‌گفت: «چه فایده از ظاهر آراسته و درونی چون شیطان پلید و افکاری باطل و خودخواهانه؟»

‌او در سال ۱۳۴۸ شمسی به استخدام رسمی نیروی هوایی درآمد و پس از گذرانیدن دوره‌ی‌ آموزشی، در کرمانشاه مشغول خدمت شد و در کنار شغل جدید خود، هم‌چنان به کشتی نیز می‌پرداخت. مدتی را در نیروی هوایی به‏ سر برد اما روحیه‌ی‌ حق‌طلبی او با عمل‌کرد رژیم فاسد طاغوت سازگار نبود. به‏ همین خاطر، فرماندهان رفتارهای ناشایستی با او می‌کردند تا این‏که یک روز در هنگام رژه یکی از فرماندهان بی‌حرمتی را به ‌‌نهایت رسانیده و به او توهین می‌کند و «حسین‌رضا» هم مشتی محکم به صورت او می‌زند که این کار، منجر به کتک‌خوردن و زندانی‌شدن ‌او می‌شود.

او پس از فرار از زندان، مدتی را مخفیانه زندگی می‌کند و با عوض‌شدن مسئولین هوانیروز از زندگی مخفیانه‌ی‌ خود دست می‌کشد و به‏ اتفاق اعضای یک شرکت ساختمانی با اداره‌ی‌ راه وارد معامله می‌شود، اما جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه چیز را دگرگون می‌کند و حسین‌رضا به‏ همراه چند تن از رزمندگان شیردل به نام‌های «تراب کریمی» و «فتح‌الله رستم‌آبادی» و «‌علی‌رضا معصومی» به قصر شیرین می‌رود.

آن‌چه که بیش از پیش موجب خوشحالی «حسین‌رضا» شده بود، همراهی با سه دلیرمردی بود که صدام برای سر آن‌ها جایزه تعیین کرده بود. آن‌ها با هم‌کاری هم عملیات مهمی را انجام دادند تا این‌که در مأموریت آخر که مین‌گذاری در محور جاده‌ی‌ نفت شهر قصر شیرین در منطقه‌ی‌ «چغاحمام» بود، این دلاوران پس از رشادت‌های فراوان با تیرهای پیاپی مزدوران بعثی به شهادت رسیدند.

هنگامی که فرمانده‌ی‌ عراقی بالای سر این چهار دلیرمرد رسید، با بی‌رحمی تمام سر آن‌ها را با دشنه از بدنشان جدا کرد و به امید جایزه گرفتن از صدام در کیسه‌ای برزنتی انداخت و با خود برد...

آری! حسین‌رضا در تاریخ بیست و سوم بهمن‏‌ماه سال ۱۳۵۹ هجری شمسی در حالی‌که بیست و هشت سال سن داشت، در مسیر جاده‌ی نفت شهر قصر شیرین توسط مزدوران بعثی به فیض عظمای شهادت رسید و به قرب الهی دست یافت.(راسخون)

 

* منبع: نرم‌افزار روزنگار شهدا (کانون گفتگوی قرآنی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه