قورباغه‌ات را قورت بده! :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

قورباغه‌ات را قورت بده! قورباغه‌ات را قورت بده!

سه شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۸۴، ۱۰:۴۹ ب.ظ

۲۱ روش عالى غلبه بر تنبلى و انجام بیشترین‌کار در کمترین زمان

 

قدیمى‏‌ها گفته‏‌اند: اگر اولین کارى که باید هر روز صبح انجام بدهى، این باشد که قورباغه‌ی زنده‌اى را قورت بدهى، در بقیه‌ی روز خیالت راحت است که سخت‏‌ترین کار خود را انجام داده‏‌اى.

قورباغه‌ی شما در واقع بزرگ‏‌ترین و مهم‏‌ترین کارى است که باید انجام بدهید. همان کارى که اگر الآن فکرى برایش نکنید، به احتمال زیاد همین طور براى انجام آن تنبلى خواهید کرد. ضمناً کار مورد نظر همان کارى است که انجام آن در حال حاضر مى‏‌تواند بیشترین تأثیر مثبت را در زندگى شما بگذارد.

قدیمى‏‌ها هم‌چنین گفته‏‌اند: اگر قرار است دو تا قورباغه را بخورى، اول آن یکى را که زشت‏‌تر است، بخور!

جملاتى را که خواندید، معرفى کوتاهى است از برایان تریسى، نویسنده‌ی کتاب، که ما را اندکى با کتاب و این که چرا او نام چنین عجیبى را براى آن برگزیده است، آشنا مى‏‌کند.

نویسنده‌ی کتاب که امروزه آوازه‏‌اى جهانى دارد و از تئوریسین‏‌هاى معروف موفقیت در جهان به شمار مى‏‌آید، خود حکایتى عجیب دارد.

از ترک تحصیل در دوران نوجوانى گرفته، تا کارهاى سخت یدى و کارگرى یک کشتى باربرى و فروشندگى دوره‏‌گرد اجناس مختلف...

او در سیر زندگى عادى به یک مکاشفه‌ی شگفت‏‌آور بر مى‏‌خورد که زندگى و حیات او را به شدت تحت تأثیر قرار مى‏‌دهد. مکاشفه‏‌اى که خود از آن این گونه یاد مى‏‌کند:

«به خاطر تجربیات ناموفقى که در زندگى داشتم، یک نوع احساس ضعف و عدم کارآیى در من شکل گرفته بود. در این مخمصه‌ی ذهنى گرفتار شده بودم که فکر مى‏‌کردم کسانى که بهتر از من عمل مى‏‌کنند، واقعاً بهتر از من هستند. آن چه یاد گرفته بودم این بود که این فکر ضرورتاً درست نیست. آن‌ها فقط کارها را با روش بهترى انجام مى‏‌دادند و از نظر منطقى آن چه را که یاد گرفته بودند، من نیز مى‏‌توانستم یاد بگیرم. این براى من در حکم یک مکاشفه بود و من از این کشف هم مبهوت بودم و هم هیجان‌زده. هنوز هم هستم. دریافتم که مى‏‌توانم زندگى خود را تغییر دهم و مى‏‌توانم تقریباً به هر هدفى که براى خودم تعیین مى‏‌کنم، برسم.»

همین گونه نیز شد. او ظرف چند سال تبدیل به یک فروشنده‌ی طراز اول شد. آن‌گاه چندین شرکت را تأسیس و راه‌اندازى کرد و از دانشگاه معتبرى در رشته‌ی مدیریت بازرگانى مدرک گرفت. سپس توانست زبان‏‌هاى فرانسه، آلمانى و انگلیسى را یاد بگیرد و آن‌گاه به عنوان سخنران، مربى یا مشاور با بیش از ۵۰۰ کمپانى هم‌کارى کند.

جالب است بدانید او در حال حاضر سالانه براى بیش از سیصد هزار نفر سخنرانى مى‏‌کند و سمینارهایى برگزار مى‏‌کند که بیش از بیست هزار نفر شرکت‌کننده دارند.

او دست‏یابى به این موفقیت‏‌ها را مرهون عواملى مى‏‌داند که در اثر حاضر به معرفى آن‌ها پرداخته است. بیست و یک روش عالى که در پرتو آن‌ها مى‏‌توان بیشترین کار را در کم‌ترین زمان انجام داد.

با هم این روش‏‌ها را مرور مى‏‌کنیم:

۱. سفره را بچینید.

دقیقاً تصمیم بگیرید که چه مى‏‌خواهید. روشن‌بودن در این مورد یک شرط اساسى است. پیش از شروع کار، هدف‏‌ها و تصمیم‏‌هایتان را بنویسید.

۲. براى هر روز از قبل برنامه‌ریزى کنید.

برنامه‏‌هایتان را روى کاغذ بیاورید. به ازاى هر دقیقه‌‏اى که صرف برنامه‏‌ریزى مى‏‌کنید، به هنگام اجراى آن پنج یا شش دقیقه در وقت خود صرفه‏‌جویى خواهید کرد.

۳. قانون ۸۰/۲۰ را در همه‌ی امور به کار بگیرید.

۸۰ درصد از دستاوردهایتان نتیجه‌ی 20 درصد از فعالیت شماست. همواره تلاش کنید فعالیت‏‌هاى خود را روى این ۲۰ درصد متمرکز نمایید.

۴. پیامد کارها را در نظر داشته باشید.

مهم‏‌ترین و ضرورى‏‌ترین کارهاى شما آن‌هایى هستند که مى‏‌توانند بیشترین تأثیر را چه مثبت و چه منفى روى کار و زندگى شما بگذارند. به جاى تمرکز روى سایر کارها، تمام توجه‌تان را معطوف به این نوع کارها کنید.

۵. روش الف ب پ ت ث را مدام به کار بگیرید.

قبل از شروع، لیستى از کارهایتان تهیه کنید و سپس آن‌ها را از نظر ارزش و ضرورت، اولویت‏‌بندى کنید تا مطمئن شوید که همیشه در حال انجام مهم‏‌ترین کارهایتان هستید.

۶. روى اهداف اصلى تمرکز کنید.

نتایجى را که باید قطعاً از کارتان به دست آورید تا بتوانید بگویید که به خوبى از عهده‌ی کار بر آمده‌‏اید، مشخص کنید و در تمام مدت قاطعانه به دنبال به دست آوردن آن‌ها باشید.

۷. به قانون تشخیص ضرورت عمل کنید.

هیچ وقت براى انجام همه‌ی کارها وقت کافى وجود ندارد، اما همیشه براى انجام مهم‏‌ترین کارها وقت کافى هست.

۸. پیش از شروع، مقدمات کار را کاملاً فراهم کنید.

آمادگى تمام و کمال قبل از شروع کار مانع عمل‌کرد ضعیف مى‏‌شود.

۹. همیشه یک شاگرد باقى بمانید.

هر چه در ارتباط با کارهاى ضرورى و مهم‌تان، دانش و مهارت بیشترى به دست آورید، مى‏‌توانید سریع‏‌تر آن‌ها را شروع کنید و زودتر به اتمام برسانید.

۱۰. استعدادهاى منحصر به فرد خود را تقویت کنید.

دقیقاً مشخص کنید چه کارى است که در حال حاضر خیلى خوب انجام مى‏‌دهید یا در آینده مى‏‌توانید خیلى خوب انجام دهید. سپس تمام توان خود را در انجام آن به کار گیرید.

۱۱. محدودیت‏‌هاى اصلى خود را مشخص کنید.

محدودیت‏‌ها و یا عوامل بازدارنده‌ی درونى و بیرونى خود را مشخص کنید. عواملى که سرعت شما را در دست‏یابى به مهم‌‏ترین هدف‌‏هایتان تعیین مى‏‌کنند. سپس تمرکزتان را به از بین بردن این محدودیت‏‌ها معطوف کنید.

۱۲. هر بار یک بشکه جلو بردید.

اگر کارها را مرحله به مرحله انجام دهید، مى‏‌توانید بزرگ‏‌ترین و پیچیده‏‌ترین کارها را به انجام برسانید.

۱۳. خودتان را تحت فشار بگذارید.

تصور کنید که یک ماه دیگر باید شهر را ترک کنید. طورى کار کنید که گویا مجبور هستید، قبل از ترک شهر تمام کارهاى اصلى‏‌تان را به اتمام برسانید.

۱۴. قدرت‏‌هاى فردى خود را به حداکثر برسانید.

اوقاتى از روز را که از نظر ذهنى و جسمى کارآیى بیشترى دارید، مشخص کنید و مهم‏‌ترین و ضرورى‏‌ترین کارهایتان را در این اوقات انجام دهید. به اندازه‌ی کافى استراحت کنید تا بتوانید بیشترین بازدهى را داشته باشید.

۱۵. خودتان را به فعالیت ترغیب کنید.

خودتان مشوق خودتان باشید. در هر شرایط با موقعیتى به دنبال کسب نتایج خوب باشید. به جاى تمرکز بر مشکلات به دنبال راه حل بگیرید. همواره فردى خوش‏‌بین و سازنده باشید.

۱۶. روش تنبلى سازنده را تمرین کنید.

هیچ کس نمى‏‌تواند همه‌ی کارها را انجام دهد. بنابراین باید یاد بگیرید که از روى عمد در انجام برخى از کارهایى که از ارزش و اهمیت کمترى برخوردار هستند تنبلى کنید. با این کار خواهید توانست وقت کافى براى معدود کارهایى که واقعاً مهم هستند، ایجاد کنید.

۱۷. اول سخت‏‌ترین کار را انجام دهید.

روزتان را با سخت‏‌ترین کار آغاز کنید. کارى که مى‏‌تواند بزرگ‏‌ترین تأثیر را برخودتان و حرفه‌تان بگذارد و تا وقتى که آن را تمام نکرده‏‌اید، دست از کار نکشید.

۱۸. کار را به قطعات کوچک‏‌تر تقسیم کنید.

کارهاى بزرگ و پیچیده را به قطعات کوچک‏‌تر تقسیم کنید و سپس هر بار یک قسم از کار را شروع کرده و به اتمام برسانید.

۱۹. وقت بیشترى ایجاد کنید.

برنامه‌ی روزانه‌ی خود را طورى تنظیم کنید که به صورت طولانى‌مدت، هر روز وقت کافى براى تمرکز کامل روى کارهاى مهم و اصلى داشته باشید.

۲۰. سرعت انجام کار را افزایش دهید.

عادت کنید که کارهاى اصلى خود را سریع انجام دهید. به عنوان فردى که کارها را سریع و دقیق انجام مى‏‌دهد، مشهور شوید.

۲۱. هر بار یک کار مهم انجام دهید.

کارهاى ضرورى‏‌تان را دقیقاً مشخص کنید. سریعاً کار را شروع کنید و سپس بدون توقف تا اتمام صد در صد کار پیش بروید. این رمز واقعى افزایش کارایى و بهره‏‌ورى فردى است.

اراده کنید که هر روز این اصول را تمرین کنید تا جزئى از عادت‏‌هاى شما شوند. با ایجاد این عادت‏‌هاى مدیریت فردى و تبدیل آن‌ها به بخشى از ویژگى‏‌هاى شخصیت خود، آینده‏‌تان را تضمین کنید.

 

کتاب «قورباغه را قورت بده» اثر برایان تریسى، توسط اشرف رحمانى و کوروش طارمى به فارسى ترجمه شده است.

 

 

* این نوشته از انتخاب‌های آقای اسماعیل مصفا است که در کیمیای میهن‌بلاگ ثبت کرده بودند، و بیان نتوانسته در انتقال آرشیو کیمیا به اینجا اسم نویسنده را با خودش بیاورد. تاریخ ویرایش: یک‌شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه