نعمتان مجهولتان: الصحة و الامان :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

نعمتان مجهولتان: الصحة و الامان نعمتان مجهولتان: الصحة و الامان

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳ ق.ظ

 

سلام عزیزم

می‌بینی از وقتی که کرونا آمده، چپی، راستی، اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، بالا، پایین، باسواد، کم‌سواد، بی‌سواد، دکتر، غیر دکتر و در یک کلام همه می‌گویند: باید پیش‌گیری می‌کردیم، باید پیش‌گیری کنیم، پیش‌گیری راحت‌تر از درمان است، باید دید منشأش چیست و کجاست، باید منشأ را شناخت و از بین برد، باید قرنطینه کرد، و...؟

هر کسی که کم‌ترین بهره‌ای از عقل برده باشد همین‌ها را می‌گوید و تا اجرایی‌شدن همه‌ی آن‌ها و تا ریشه‌کن‌شدن این ویروس، پیگیری می‌کند و دست برنمی‌دارد. اصلا درستش هم همین است؛ شوخی نیست، بحث سلامتی و جان مردم و یک ملت در میان است، مگر با این هم می‌شود شوخی کرد، سیاسی‌بازی کرد، شل و ول گرفت و آمد؟

فقط نمی‌دانم چرا وقتی تو و هم‌قطارانت به درستی منشأ و ریشه‌ی آن یکی ویروس را شناخته بودید و برای جلوگیری از شیوع آن و برای نابودکردنش قد علم کرده بودید و همین سلامتی و جان‌تان -که جزء گران‌سنگ‌ترین دارایی‌های هر انسانی است- را سر دست گرفته بودید و خانه و کاشانه و وطن‌تان را ترک کرده بودید، خیلی از این طایفه می‌گفتند: پول اضافه دارند خرج می‌کنند، خودمان گرسنه‌ایم آن‌وقت درآمد کشور را خرج ناکجاآباد می‌کنند، اصلا آن‌ها کجا این‌جا و ایران کجا؟ و چه و چه و چه.

همان‌گونه که اگر امروز پرستارها و دکترهای این مرز و بوم سلامت و جان‌شان را در طبق اخلاص نمی‌گذاشتند، معلوم نبود چه‌ها می‌شد، تو و دوستانت هم اگر می‌خواستید به این حرف‌های خاله‌زنکی گوش بدهید و بنشینید در خانه و پشت میزتان، معلوم نبود الان ایران و ایرانی در چه حال و وضعی بود.

بگذریم... فقط خواستم بگویم: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دم خودت و رفیقانت گرم! تا همیشه مدیون شماییم، چه بخواهیم و چه نخواهیم.

دعا کن برای ما

یاعلی مدد

 

پی‌نوشت:

یک. و ما ادریک ما الامان؟

دو. این قطعه فیلم هم احتمالا باید انفجار یک یا چند عدد ویروس شبیه کرونا باشد که در یکی از شهرهای سوریه خودش را آتش زده و اطرافش را ویران می‌کند؛ فقط اثراتش کمی با کروناویروس متفاوت است و فکر می‌کنم همین یکی هم بوده باشد. البته جای نگرانی نیست چون تا مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی هست این نوع ویروس خاص، دستش به یک تار موی گندیده‌ی ایران و ایرانی هم نمی‌رسد. ما هم می‌توانیم با خیال راحت کلاه‌مان را بگذاریم بالاتر و هر چه می‌خواهیم دری‌وری به مدافعان دین و خاک‌مان بگوییم و به سیاسی‌بازی و فرصت‌طلبی و غیره، هر کدام به وسع خودمان ادامه بدهیم.

سه. بنده به نوبه‌ی خودم پیگیر انتقام سخت هستم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه