کتاب "انقلاب چهل ساله؛ نگاهی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران" منتشر شد + دانلود :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

کتاب "انقلاب چهل ساله؛ نگاهی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران" منتشر شد + دانلود

انقلاب چهل ساله؛ نگاهی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران

حوزه/ در آستانه‌ی چهل سالگی انقلاب اسلامی، معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی کتاب «انقلاب چهل ساله؛ نگاهی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران» را منتشر کرد.

این کتاب که توسط انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده و دارای ۱۴ عنوان است که هر عنوان در برگیرنده‌ی یک مقاله‌ی جامع می‌باشد.

در اولین فراز از این کتاب مقاله‌ای پیرامون دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کنید که در سرفصل‌هایی مانند: «استقلال و خودباوری فرهنگی»، «عرصه‌های خودباوری و استقلال فرهنگی»، «مبارزه با مظاهر فساد»، «عرصه‌های تحول استقلال فرهنگی»، «گفتمان وحدت» و... به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌ی فرهنگ پرداخته است.

در فراز بعد، آن‌چه مورد توجه مؤلفان این اثر ارزشمند قرار گرفته است، دستاوردهای اخلاقی و معنوی انقلاب اسلامی می‌باشد. این دستاوردها در سرفصل‌هایی مانند: «احیای معنویت و دین اندیشی»، «گسترش فرهنگ قرآنی»، «عنایات الهی»، «تقویت فرهنگ نماز و دعا»، «معنویت‌گرایی امام»، «پیوند امام و امت»، «تحول معنوی و خودباوری جوانان»، «تحول و خودباوری مردم» و «تقویت فرهنگی شهادت و ایثار» مورد بررسی قرار گرفته است.

دستاوردهای اقتصادی موضوع مهم دیگری است که با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد. در این بخش با عناوینی از قبیل: «جایگاه اقتصاد ایران در جهان»، «سیاست فقرزدایی و خدمت‌رسانی»، «وضع معیشتی مردم»، «افزایش زیرساخت‌های خدماتی»، «توسعه‌ی صنعتی»، «استقلال صنعتی» و... مواجه خواهیم شد که در کنار مشکلات موجود به بررسی پیشرفت‌های چشم‌گیر اقتصادی ایران اسلامی در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با وجود همه‌ی فشارها و تحریم‌های دشمنان انقلاب می‌پردازد.

دستاوردهای قابل ستایش در عرصه‌ی علمی و فناوری بعد از انقلاب اسلامی به اندازه‌ای بوده است که بخشی از این کتاب به صورت اختصاصی و در قالب عناوینی مانند: «ارتقای سطح سواد و عملی جامعه»، «فناوری نانو»، «فناوری هسته‌ای»، « فناوری فضایی»، «فناوری سلول‌های بنیادی» و... مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.

ارتقای سلامت عمومی جامعه در قالب دستاوردهای بهداشتی و پزشکی انقلاب اسلامی و در عناوینی از جمله: «وضعیت پزشکی و سلامتی در کشور»، «بهبود وضعیت بهداشت در کشور»، «تأسیس خانه‌های بهداشت»، «آمار پزشکان و متخصصان»، «دستاوردهای صنعت دارویی»، «پیشرفت‌های علمی پزشکی»، «درمان بیماران خارجی»، «افزایش امید به زندگی»، «کاهش مرگ و میر»، «افزایش تخت‌های بیمارستانی» و... به صورت آماری و دقیق مورد بررسی قرار گرفته است.

در کنار همه‌ی دستاوردهای داخلی، انقلاب اسلامی در عرصه‌ی بین المللی نیز به توفیقات خوبی دست یافته است که این فراز از کتاب به بررسی آن در قالب این عناوین پرداخته است: «وضعیت سیاسی کشور قبل از انقلاب اسلامی»، «استقلال و نفی سلطه‌ی بیگانگان»، «تأسیس حکومت مبتنی بر احکام دین»، «مردم‌سالاری دینی»، «ارتقای آگاهی سیاسی»، «مطبوعات و رسانه‌های جمعی»، «تقویت محور مقاومت اسلامی»، «استکبار ستیزی» و «تحقیر آمریکا».

دستاوردهای امنیتی و نظامی عنوان بعدی دستاوردهای انقلاب اسلامی است که مورد توجه نویسندگان این کتاب قرار گرفته است. این دستاوردها در قابل عناوینی مانند: «امنیت ملی»، «امنیت منطقه‌ای»، « امنیت سیاسی»، «امنیت اجتماعی»، «امنیت بین الملل»، «استقلال نظامی»، «خودباوری و خودکفایی در صنایع نظامی» و... مورد بررسی قرار گرفته است.

عناوینی از قبیل «ره‌آورد انقلاب اسلامی برای حوزه‌های علمیه»، «نقش انقلاب اسلامی در دین‌گرایی جهانی»، «نقش انقلاب اسلامی در هویت‌یابی زن»، «مقایسه‌ی انقلای اسلامی با انقلاب‌های فرانسه و روسیه با تأکید بر دیدگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری»، «موانع پیشرفت انقلاب اسلامی»، «صبر و استقامت در برابر فشارهای اقتصادی» و «پرسمان اقتصادی انقلاب اسلامی» از دیگر مجموعه‌مقالاتی هستند که در این کتاب به صورت مفصل و با ارائه‌ی آمارهای دقیق و موثق به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف پرداخته است.

علاقه‌مندان جهت دانلود این کتاب می‌توانند اینجا را کلیک نمایند.

 

* منبع: سایت خبرگزاری حوزه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه