حواسمون پرت نشه!!! :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

حواسمون پرت نشه!!! حواسمون پرت نشه!!!

چهارشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۸۴، ۰۲:۵۰ ق.ظ

سلام

طاعات و عبادات مقبول درگاه حق!

ماه رمضان با همه‌ی خوبی‌هاش اومد و باسرعت تمام در حال رفتنه؛ آدم باورش نمی‌شه امروز روز هشتمه؛ یاد اون مصرع می‌افتم:

عمر گران می‌گذرد خواهی نخواهی...

خوش به حال اونایی که می‌تونن از لحظه‌لحظه‌ی این ماه استفاده کنن.

بچه‌ها! می‌خواستم نظرتون رو به نکته‌ای جلب کنم؛ به عنوان عضو کوچیک کوچیک این خانواده عرض می‌کنم که:

هر سال ماه مبارک رمضان شبکه‌های مختلف سیما به مناسبت این ماه بزرگ، برنامه‌های زیادی تدارک می‌ببینن، از برنامه‌های سخنرانی گرفته تا فیلم و سریال‌های مختلف. اما با یه نگاه منصفانه باز هم می‌بینیم که حتی تو ماه رمضان محور برنامه‌های سیما، سریال‌ها و مخصوصا سریال‌های طنزشه. به نظر می‌رسه تنها فرق این سریال‌ها با سریال‌های دیگه اینه که داستانشون تو ماه رمضون اتفاق می‌افته، همین؛ تازه اونایی که حرفی برا گفتن دارن انقدر اون حرف رو آروم  می‌زنن که آدم اصلا متوجه نمی‌شه؛ این‌جوری نیست؟؟؟

ساعت پخش این برنامه‌ها و سریال‌ها هم که همه می‌دونیم، وقتیه که اغلب مردم، پای این جعبه‌ی کوچولو (که البته همه‌چی توش جا می‌شه) می‌شینن و... . در یک کلام به نظر می‌رسه برنامه‌های طنز و... انقدر بین مردم جا باز کرده که بدون اون‌ها ماه رمضان ماه رمضان نمی‌شه، در حالی که هدف در ماه رمضان چیز دیگه است. مثلا تشویق مردم به تقوا، توجه‌دادن مردم به خودشون و باقی بحث‌های مهم و کاربردی اخلاقی که همه می‌دونیم، همیشه‌ی همیشه برا انسان فراموش‌کار، یادآوریش لازمه و واجب، تازه اونم تو یه همچین ماهی.

از اون طرف، برنامه‌های مذهبی مثل سخنرانی‌ها و بحث‌های مذهبی و اخلاقی؛ دقت کردین چه موقع پخش می‌شه؟ چقدر براش سرمایه‌گذاری مادی و معنوی می‌شه؟  تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

بذارید یه طور دیگه بگم:

بچه‌ها! اگه من و شما منتظر این باشیم که صدا و سیما یه کاری برامون بکنه، سخت در اشتباهیم. تنها کسی که می‌تونه برا ما یه کاری بکنه و اون کارش هم کارستون باشه خودمونیم. قرائت قرآن، نمازهای مستحبی، مطالعه‌ی بحث‌های اخلاقی و مذهبی و خوندن ادعیه و مناجات‌هایی که در اختیار ما هست، همه و همه کار خودمونه؛ فقط باید همت کنیم.

خلاصه کنم یا به قول قدیمیا القصه: شب‌های بزرگی در پیش داریم، وفات حضرت خدیجه سلام‌الله علیها، ولادت امام مجتبی کریم اهل بیت علیه‌السلام، ضربت‌خوردن و شهادت امیرالمومنین علی علیه‌السلام و شب‌های با عظمت قدر.

مبادا از دستشون بدیم. یه کاری کنیم امسالمون با سال گذشتمون فرق کنه و وقتی ماه رمضون تموم شد، لااقل از خدا یه چیزی گرفته باشیم؛ مطمئن باشید که این کار شدنیه.

و در آخر مضمون این حدیث تکان‌دهنده رو از پیامبر اسلام نقل می‌کنم:

می خوایید بدونید آدم بیچاره و بدبخت کیه؟

اونی که پول نداره؟ اونی که سلامتی نداره یا...؟

نه! حضرت رحمت للعالمین می‌فرمایند: بیچاره کسی است که ماه رمضان بر او بگذرد و آمرزیده نشود.

ما رو از دعای خیر خودتون فراموش نکنین؛ بچه‌ها یادتون نره! برا جوونا خیلی دعا کنین؛ دعا کنین خدا به ما هم یه چیزی بده؛ مبادا از این سفره‌ی با برکتی که پهن شده، دست خالی بلند بشیم.

یاعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه